16 Oca 2008

Hakkımda // About Me


1982 Kozan doğumluyum. 2000 yılında Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi'nden 2006 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nden mezun oldum.

Eğitimim boyunca;
- Fotoğrafçılıkla ilgili Introduction to Media Arts (İlker Canikiigil), Digital Photography (Orhan Cem Çetin), Lens Culture, Photography Techniques (İhsan Derman), Advertising Photography (Mustafa Dorsay)
- Basılı medya için Publication Design (Esen Karol), Urban Design (Esen Karol), Portîolİo Design (Damla Evrensel), Perception, Typography (Esen Karol), Digital Vector Graphics, Basic design (Güven incirlioğlu)
- Video'yla ilgili Digital Video Imaging Techniques, Video Project ve Making Of ... derslerini aldım.
Bitirme ödevi olarak Bilge Karasu' nun 'Avından El Alan' adlı öyküsünü fotoğrafladım. Fotoroman haline getirip, kitap olarak bastım.
Kullandığım makinalar ve programlar:
- Dijital (Nikon D70), 35mm, orta format ve large format (sinar) fotoğraf makinaları kullandım. Stüdyo, stili life masası ve dış mekan çekimleri yaptım.
- Renkli ve siyah-beyaz karanlık oda (hem kart banyosu, hem de film banyosu) ekipmanlarıyla çalıştım. Ayrıca karanlık odamda Durst marka renkli bir agrandizör kullanmaktayım.
- Photoshop, Freehand 10 ve MX, Flash programlarını hem PC de hem de Mac de tasarımlar yaptım.
Yaptığım işler:
- Okulumuzun bir sene boyunca gerekii fotoğraf çekimlerini (toplantı, seminer, röportaj, mezuniyet, handbook vb. çekimlerini) yaptım. Tiyatrolarda oyun fotoğrafları çektim.
- 2007 yılında Altıoklar Ajans'ın yapımcılığını üstlendiği Ömer Uğur' un yönetmenliğini yaptığı 'Zeliha'nm Gözleri' adlı polisiye dizide 9 bölüm set fotoğrafçısı olarak çalıştım. Diziyle ilgili olay yeri inceleme ve delil fotoğraflarını, basınla ilgili oyuncu ve sahne arkası fotoğraflarını çektim.
- http://www.elifshafak.com sitesinin sayfa tasarımlarını ve navigasyon tasarımını yaptım.
- Starcom ve Allmedia için, Felis Mediacat' in düzenlediği "MediaCat Felis Ödülleri" adlı yarışmaya 16 adet pano tasarımı yaptım. Tasarımlardan 1'i büyük ödülü, 2'si de kategori ödülü aldı.
- Aynı ajans için bir adet broşür tasarımı,
- SMG (Sabancı Media Group) için de logo düzenlemesi yaptım.

İşlerimle Katıldığım Sergiler ve Dergiler:- 2004 Bilgi üniversitesi VCD bölümü yıl sonu sergisi TrackO4
- 2005 Bilgi üniversitesi VCD bölümü yıl sonu sergisi TrackO5
- 2006 Bilgi üniversitesi VCD bölümü yıl sonu sergisi TrackO6
- 'Bak' Dergisi' nin 'Dream' konulu. 7. Sayısı Sayfa: 255, 284-285
- Radikal'in 'Radikal Genç' isimli ekinde 1. ve 2. sayılarında Genç yetenekler bölümü
Röportaj;
- 'İkide Bir Moda ve Söz Dergisi'nin Ekim-Kasım 2007 Fresh İssue konulu 14. sayısı

Referanslar:
- Esen Karol
- Orhan Cem Çetin
- Mustafa Dorsay -İhsan Derman
Dijital İletişim:
e-mail: haleyigit@gmail.com

Hiç yorum yok: